Kim Mol van Patina

Mijn naam is Kim Mol. Ik werk ongeveer 9 jaar als werkvoorbereider bij Patina Dakdenkers. Ik woon samen met mijn man en 2 heerlijke kinderen.

Logo Patina

Hoe pas je Getting Things Done (GTD) toe en welke tools gebruik je?

Sinds februari dit jaar heb ik de kans gekregen de GTD cursus te volgen op het werk. Ik liep al langere tijd tegen een hoop opstapeling aan. Mail nooit op orde en hierdoor vergat ik vaak iets. De cursus was top! Het geeft snel inzicht hoe je orde kunt houden in je agenda en mail.

“Ik liep al langere tijd tegen een hoop opstapeling aan.”

Hoe heeft GTD je manier van werken verandert?

Na 2 weken kwam Maarten op kantoor om alles in te richten. Vanaf dat moment werk ik alleen nog maar met taken, begin de dag met mijn mail. Omzetten naar taken of meteen uitvoeren. Terug kerende taken invoeren om vervolgens de taken van de dag op te pakken.

Ik zie GTD een beetje als je werkplek ergonomisch instellen. Het is een standaard maar iedereen zit net even anders. Zo ben ik bijvoorbeeld niet heel erg streng op alle mailtjes die ik niet meteen doe om te zetten in een taak. Wel vertrouw ik er dan op dat het met een reden in mijn mailbox blijft staan.

Welke GTD onderdelen gaan je goed af?

Taken maken en beheren gaat mij het best af. Voor mijn werk als werkvoorbereider is dit het belangrijkst.

In welke GTD onderdelen wil je beter worden?

Beter zou ik willen worden in agenda beheer. Dit is niet een heel belangrijk onderdeel voor mij, vandaar dat dit niet op de eerste plek staat.

Wat zou je tegen iemand willen zeggen die net start met GTD?

GTD is een super mooie methode om orde en overzicht te scheppen in de storm van alle mailtjes, telefoontjes en doelen die we moeten halen binnen een functie.

Wat zou je tegen iemand willen zeggen die GTD nog helemaal niet kent?

Als iemand nog niet bekend is met GTD zou ik willen zeggen dat dit net zo belangrijk is als prettig achter je bureau zitten. Het lucht op, geeft inzicht en ruimte.

“Het lucht op, geeft inzicht en ruimte.”

Nieuwsgierig?

Wil je net als Kim meer grip op je dagelijkse werkzaamheden of wil je meer informatie over deze klantcase? Neem dan contact op via het contactformulier.

Andere klantcases lees je hier.