Klantcase - Fibéo

Fibéo is opgericht in 2013 en snelgroeiend in de markt van online gebruikersonderzoek. Fibéo staat voor feedback video.

Fibéo maakt beeldopnames van gebruikers die al navigerend commentaar geven op de websites van klanten van Fibéo.

Doordat respondenten thuis achter de webcam zitten, krijgen klanten van Fibéo sneller dan bij traditioneel (offline) marktonderzoek inzicht in het gedrag van de klant. Hierdoor kunnen klanten van Fibéo eerder aan de slag met het verbeteren van hun website.

Fibéo is gevestigd in De Vrijstaat, een prachtig oud fabriekspand in Amsterdam Noord, op nog geen 5 minuten fietsen van het Centraal Station.

Opdracht

Door de mix van vaste medewerkers en een flexibele schil (in totaal 8 personen) leefde bij Fibéo de behoefte om iedereen op dezelfde manier naar zijn/haar dagelijkse werk te laten kijken.

“Van heel abstract op voorhand naar zeer praktisch na afloop.”
– Yannick Abrahams (Marktonderzoeker – Fibéo)

Met de introductie van de Getting Things Done methodiek in de organisatie  krijgt elke medewerker het gereedschap in handen om overzicht te krijgen op de input van alle dag en sneller en beter te verhelderen wat de input voor hem/haar betekent. Hierna volgt de grip op de dagelijkse werkstroom waardoor het overzicht toeneemt.

Door dit overzicht kunnen betere keuzes worden gemaakt m.b.t. prioriteiten en ontstaat er ruimte om met meer focus en aandacht te werken en om nieuwe initiatieven te kunnen ontplooien.

Aanpak

Om een maximale impact te behalen is allereerst gestart met een intake waarin de opdracht is verhelderd. Bij de intake is onder andere het systeemlandschap op hoofdlijnen in kaart gebracht. Fibéo maakt gebruik van Teamleader als het leidende systeem, waarin ook taken worden vastgelegd. Naast Teamleader worden ook enkele aanvullende tools ingezet.

Na de intake is in een interactieve training, met filmpjes, opdrachten én groepsdiscussies de Getting Things Done methodiek uiteengezet waarbij de informatie uit de intake terugkomt.

Groepsdiscussies gingen onder andere over ‘Wat is productiviteit’ en ‘Wanneer ben je dat?’. De dag na de training is Fibéo aan de slag gegaan met de eerste implementatiestappen.

In enkele vervolgsessies is de implementatie geëvalueerd en nazorg verleend. Hierdoor wordt geborgd dat de methodiek landt en er ook daadwerkelijk mee wordt gewerkt.

“Ik werd bevestigd in hoe fijn het is om met een leeg hoofd en focus te kunnen werken en ik heb een goede introductie gekregen in hoe ik dat kan doen.”
– Jules van Veen (Copywriter – Fibéo)

Resultaat

De introductie van de Getting Things Done methodiek bij Fibéo heeft een gezamenlijke taal en manier van werken in de organisatie opgeleverd. Taken worden organisatie breed ondergebracht in Teamleader. Hierdoor is de grip op de dagelijkse werkstroom flink toegenomen en is Fibéo als organisatie betrouwbaarder gaan werken met meer focus en aandacht.

“Goede manier om bewustzijn en begrip te krijgen voor wat er moet gebeuren.”
– Henk-Jan Journée (CEO – Fibéo)

Nieuwsgierig?

Wil je net als Fibéo meer grip op je dagelijkse werkzaamheden of wil je meer informatie over deze klantcase? Neem dan contact op via het contactformulier.

Andere klantcases lees je hier.