The Not-To-Do List

Een lijst met eerstvolgende acties zorgt voor overzicht over wat je kán doen. Een Not-To-Do lijst zorgt voor méér ruimte.

Tim Ferris geeft 9 items voor op je Not-To-Do lijst:

  1. Beantwoord geen telefoongesprekken van onbekende bellers
  2. E-mail niet als eerste in de ochtend of ‘s avonds als laatste
  3. Woon geen vergaderingen bij zonder agenda of eindtijd
  4. Hou gesprekken kort en zakelijk
  5. Check e-mail niet continue, maar in batches
  6. Probeer niet te overcommuniceren met ‘low-profit, high-maintenance customers’
  7. Stel prioriteiten i.p.v. je te laten overweldigen
  8. Draag je telefoon niet 24/7 bij je
  9. Verwacht niet dat werk de leemte opvult die je met niet-werk relaties en activiteiten zou moeten invullen

Zet 2 of 3 items op je eigen Not-To-Do lijst, kijk regelmatig op de lijst en vogel uit wat voor jou werkt.

Related Posts