The Not-To-Do List

Een lijst met eerstvolgende acties zorgt voor overzicht over wat je kán doen. Een Not-To-Do lijst zorgt voor méér ruimte.

Tim Ferris geeft 9 items voor op je Not-To-Do lijst:

  1. Beantwoord geen telefoongesprekken van onbekende bellers
  2. E-mail niet als eerste in de ochtend of ’s avonds als laatste
  3. Woon geen vergaderingen bij zonder agenda of eindtijd
  4. Hou gesprekken kort en zakelijk
  5. Check e-mail niet continue, maar in batches
  6. Probeer niet te overcommuniceren met ‘low-profit, high-maintenance customers’
  7. Stel prioriteiten i.p.v. je te laten overweldigen
  8. Draag je telefoon niet 24/7 bij je
  9. Verwacht niet dat werk de leemte opvult die je met niet-werk relaties en activiteiten zou moeten invullen

Zet 2 of 3 items op je eigen Not-To-Do lijst, kijk regelmatig op de lijst en vogel uit wat voor jou werkt.

Related Posts

Afleidingen op je werk

Op de bank bij David Allen

David Allen (Getting Things Done) geeft regelmatig interviews over de kunst van stressvrije productiviteit. Dit keer nam hij plaats op de bank van An...
Nieuwe berichten in je mailbox na je vakantiei

De documentaire over kenniswerk

De Nederlandse beroepsbevolking bestaat uit +/- 5 miljoen kenniswerkers. Die doen dus kenniswerk. Maar wat is dat eigenlijk, kenniswerk? In de docu...